Förlossningen!!!

jag och Micke vaknade av att klockan ringde kl 07.00, vi tittade på varandra och jag sa: tänk att idag kommer vi att bli föräldrar :)
vi åt en ordentlig frukost och efter den så gick Micke en promenad med eroz medans jag gick igenom BB väskan en sista gång!
 
När klockan var 10 gick vi in på förlossningen och där möttes vi av en kvinna som tog emot oss, när jag hade presenterat mej så kollade hon på mej och sa: du står inte med i våran planering för dagen!  Ok..!!
men tur som vi hade så fick vi komma till baka till 14.00 då fanns det plats för mig! :) 
 
Jag och Micke åkte då till Valbo köpcentrum och kollade i lite affärer och åt en ordentlig lunch! 
 
Kl: 14.00 gick vi åter in på förlossningen och vi fick ett rum, väl där så fick vi vänta till 14.30 innan det kom någon för det var skiftbyte.
  Sen kommer det 2 kvinnor in och presenterar sig, en går med för att hon ska lära sig.(undersköterskor)
jag får byta om och dom kopplar upp mig på CTG, 
 
sen kommer det ytterligare en kvinna in (barnmorska)och undersöker mig, jag är då öppen 2 cm.
 
När klockan är 17.00 tar dom hål på hinnorna så vattnet går, värkarna blev på engång mycket starkare då :/ 
efter en stund kommer hon in och undersöker mig igen, jag hade då öppnat mig till 4 cm :)
När klockan är 19.00 så hade jag inte öppnat mig nå mer så då satte dom in värkstimulerande dropp på mig och herregud vad värkarna blev intensiva då!!!
 
Micke baddade mig i pannan med en fuktig handduk och masserade mig i ryggen när värkarna kom, GULD VÄRT!!
 
Efter ett tag känner jag att jag måste spy efter värkarna så dom rusade efter en spypåse till mig. 
 
dom ville att jag skulle gå på toa och kissa så Micke fick följa med mig dit, när jag satt på toan fick jag en värk men den kändes annorlunda, jag ville trycka på!!! 
När vi kom ut från toan så hängde jag på ett gåbord(heter det så??) och dom frågade då mig hur jag kännde mig, jag svarade då att det känns som om jag vill skita det trycker på!!!! 
 
Jag blev då undersökt igen och jag var helt plötsligt FULLT ÖPPEN!!! Klockan är då ca 21.00
Så det var bara att börja krysta när värkarna kom. :)
 
Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var så skönt när jag fick börja trycka på :) 
 
efter ett tag ropar dom in en läkare för Mollys hjärtljud gick ner, han satte någonting på Mollys huvud samtidigt som jag låg och krystade. Kl är nu 21.06.
Allt såg bra ut så det var bara att fortsätta.
 
jag känner en brännande känsla, som om någon eldar med en tändare i mitt underliv sen hör jag dom säger att som ser huvudet :) 
Vid nästa värk tar du i Anna, då kommer bebisen  , hör jag dom säga!!
 
jag kände Inge mera värkar men jag tröck på med all kraft jag hade kvar och ut kom lilla Molly <3 
Den känslan när dom lägger mitt barn på bröstet kommer jag ALDRIG att glömma!
KÄRLEK!
 
Ingen bedövning han jag med att få heller, men jag tyckte inte att det var så farligt, både jag och Micke hade förväntat oss värre!
 
Molly föddes den 3/5 kl: 21.22
hon vägde 3504g och var 50 cm lång! 
 
jag själv förlorade 2,5 liter blod  när moderkakan skulle ut så det blev lite komplikationer med mig, men det ordnade upp sig! Var nog värst för Micke att se allt :) undersköterskan kom in med jämna mellanrum och tröck på min mage så blodet skulle komma ut! DET mina vänner gjorde ONDARE än att föda Molly!! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0